Uszkodzenie sprzętu po gwarancji może być problematyczne oraz kosztowne. Co zrobić żeby się zabezpieczyć przed tego typu wypadkami?

  1. Uszkodzenia sprzętów
  2. Umowa ubezpieczenia od wypadków na sprzęcie 
  3. Proces likwidacji szkody sprzętu
  4. Jakich szkód usługa nie obejmuje?
  5. Co w przypadku sprzętu, który został ukradziony?

Uszkodzenia sprzętów

Urządzenia elektroniczne takie jak komputery, laptopy czy telewizor ulegają usterkom na skutek codziennego użytkowania lub sytuacji losowych. Zalania, uszkodzenia mechaniczne, czy spięcia to tylko część z zagrożeń, które mogą im zaszkodzić, bez względu na to jak uważnie będziemy z nimi się obchodzić.

Część z awarii może sprawić, że użytkowanie sprzętu będzie ograniczone lub nawet nie możliwe. Niekiedy pracowanie na sprzęcie wadliwym jest również niebezpieczne dla samego użytkownika. 

Uszkodzone sprzęty mogą być naprawione z tytułu gwarancji, lecz problem pojawia się w sytuacji, kiedy awaria nastąpiła po jej terminie. Nie każda firma daje możliwość wybrania opcji przedłużonej gwarancji.

Jeżeli chcemy zabezpieczyć nasza kieszeń oraz ustrzec się przed sytuacją, w której nie będziemy mieli dostępu do sprzętów, warto jest rozważyć zawarcie umowy ubezpieczenia.

Umowa ubezpieczenia od wypadków na sprzęcie 

Gwarancja zabezpiecza nas na określony czas, który najczęściej nie jest na tyle długi żeby mógł obejmować okres użytkowania sprzętu, w którym jest całkowicie funkcjonalny i z którego możemy w pełni korzystać.

Ubezpieczenie sprzętu pozwoli na wsparcie nas w przypadku, kiedy sprzęt ulegnie wypadkowi po wygaśnięciu gwarancji.

Zawierając umowę z ubezpieczycielem, w zależności od naszego pakietu zakres umowy będzie obejmował różne usługi. Najważniejszą z nich oraz dostępną w każdej opcji jest każdorazowa naprawa sprzętu, w sytuacji kiedy awaria nie nastąpiła z przyczyn powodowanych bezpośrednimi i umyślnymi czynnościami użytkownika.

Część z ubezpieczeń obejmuje nie tylko naprawę, ale również dostarczenie zastępczych produktów jak i również wymianę sprzętu wadliwego na nowy.

Naprawa sprzętów może obyć się w Twoim domu lub w przypadku małych urządzeń odbiera je pracownik, który następnie dostarcza je do serwisu stacjonarnego. 

Przez cały okres ubezpieczenia będziesz objęty pomocą w przypadkach awarii, nie będzie sytuacji, w które wraz z czasem ilość usług będzie maleć.

Kończy Ci się gwarancja na laptop? Zabezpiecz się ubezpieczeniem! Uszkodzenie sprzętu po gwarancji może nie być Twoim problemem, jeżeli zawrzesz umowę z ubezpieczalnią.

Firmy ubezpieczeniowe oferują atrakcyj oferty cenowe oraz możliwości zapłaty w dogodnych ratach, które warto rozważyć.

W niektórych przypadkach warto jest ubezpieczyć sprzęt nawet w trakcie trwania gwarancji.

Przy zakupie sprzętu powinno dokładnie sprawdzić się co obejmuje gwarancja. Niekiedy usługi takie jak wymiana sprzętu na nowy w przypadku kradzieży nie są uwzględniane. Taką pomoc może nam zapewnić jedynie rozszerzony pakiet ubezpieczeniowy. 

Proces likwidacji szkody sprzętu

Cały proces rozpoczyna się oceną, czy ewentualna naprawa sprzętu jest możliwa. Część z usterek jest na tyle poważna, że serwis nie będzie w stanie doprowadzić sprzętu do początkowego stanu użyteczności.

Potwierdzenie skuteczności naprawy odbywa się po przeprowadzeniu ekspertyzy stanu urządzenia. 

W przypadku napraw trwających dłużej możemy starać się o sprzęt tymczasowy. Tak dzieje się w przypadku np. telefonów.

Jeżeli serwis orzecze, że usterka jest zbyt poważna do naprawy, w ramach umowy musi zostać spełniony obowiązek wymiany sprzętu na nowy.

Uszkodzenie sprzętu po gwarancji nie musi oznaczać końca jego użytkowania. 

Jakich szkód usługa nie obejmuje?

Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego jest bardzo przydatne, ale musimy brać pod uwagę fakt, że części przypadków nie będzie obejmować.

Przede wszystkim naprawa będąca w zakresie umowy nie obejmuje wszelkich usterek części przedmiotów elektronicznych, które zostały przez nas dodane. Również te elementy, które służą jedynie funkcjom estetycznym nie są naprawiane o ile ich uszkodzenie nie stanowi niebezpieczeństwa dla całości funkcjonowania sprzętu. 

Jeżeli do usterki sprzętu doszło przez ewidentne czynności, które zostały wykonane np. pod wpływem złości, również możemy otrzymać odmowę naprawy.

Ubezpieczenie nie obejmuje naprawy części, które ulegają zużyciu np. tonerów, akumulatorów, czy żarówek. 

W przypadku, kiedy użytkownik używał urządzenia w inny sposób niż ten, do którego został przeznaczony lub wykazywał się niedbalstwem podczas pracy na nim nie będzie mógł liczyć na pomoc serwisową.

Co w przypadku sprzętu, który został ukradziony?

Umowa ubezpieczenia sprzętu elektronicznego w rozszerzonym pakiecie obejmuje wsparcie klienta również w przypadku kradzieży. W takich sytuacjach firma ubezpieczeniowa analizuje przypadek, a następnie, jeżeli nie ma zatrzeszczeń ku temu, dostarcza nowy sprzęt.

Widzisz już ile możesz zyskać ubezpieczając swój sprzęt po gwarancji? Decydując się na spłatę ubezpieczenia w ratach nie odczujesz tego, a odciążysz się od kosztów ewentualnego nowego sprzętu lub naprawiania na własną rękę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj